19-11-2018 Bekerwedstrijd DAC – Middelstum

Op maandag 19 november speelde Middelstum een bekerwedstrijd tegen D.A.C. in Delfzijl. Het was er koud en winderig. In de sporthal werd behalve geschaakt ook gezaalvoetbald terwijl op de achtergrond het Nederlands elftal met moeite overeind bleef tegen Duitsland. Dat lukte ons helaas niet tegen D.A.C.
Aan het eerste bord speelde Frits tegen Henk Kloosterman een degelijke partij met wit en won een pionnetje. Dit alles kostte hem echter wel veel tijd en het voordeeltje moest later weer worden ingeleverd. Uiteindelijk verloor Frits nog een pion en werd zijn positie onhoudbaar, 0-1.
Bert deed het beter aan bord twee tegen de sterke speler Bert Steenhuis. Ondanks een verschil van bijna 200 punten werd het fraai remise. 1/2-1/2.
Bé had op het derde bord tegen Wiert Vos al snel ruimtegebrek en kwam onder druk te staan. In het vervolg creëerde hij wel ruimte maar de stelling werd er niet beter op. Uiteindelijk resulteerde dit in de nul. 0-1.
Ondergetekende kon op de fiets naar het strijdtoneel maar dat was dan ook het enige voordeel. Ik kwam met wit slecht uit de Siciliaanse opening. De Sveshnikov werd door mij mishandeld en als gevolg daarvan verloor ik in het middenspel een kwaliteit. Later kon ik met een paardvork de kwal weer terugveroveren maar dat was niet genoeg voor remise. Ties Molenhuis had er nog wel wat moeite mee en het duurde tot bijna middernacht, maar toen was het pleit toch beslecht. 0-1. Uitslag 3½ – ½ Dat wat betreft de beker.
Intussen heeft Freddie aangekondigd dat hij het abonnement op de door hem beheerde site aan het eind van deze maand gaat opzeggen. Lopende zaken kunnen nog wel door hem worden behandeld en de site blijft dit seizoen ook nog wel in de lucht.
Mij werd geadviseerd om zelf een site te gaan bouwen of om een site te kopen bij WordPress. Het eerste was geen optie. Daarvoor weet ik te weinig van het computergebeuren. Het werd dus WordPress. Ik heb daar wat rondgekeken en uiteindelijk een site gekocht die door hen wordt beheerd en vormgegeven. Dit kost 48 euro per jaar en dat valt dus mee. Inhoudelijke zaken kan ik zelf op de site zetten maar waarop ik me heb verkeken is het invoeren van ratings, rangordes, kruistabellen etc. Daarvoor is weer software nodig en tot nu toe heb ik alleen onder Windows draaiende zaken gevonden. Ik gebruik zelf Apple en moet dus nog wat langer doorzoeken.
Voor de door mij aangekochte site moest ik een nieuwe domeinnaam uitzoeken en de enige die geschikt leek was https://schaakclubmiddelstum.com. Volgens Freddie had ik de oude domeinnaam kunnen houden, namelijk http://www.schaakclubmiddelstum.nl. Die stond toen echter niet ter beschikking, maar dat zal dan wel komen omdat hij nog niet is opgezegd.. Deze soap wordt uiteraard vervolgd. Free ffffffffffff