Externe 30-1

Sissa 4 was duidelijk te sterk voor ons viertal.
Dat was direct al te zien aan het ratingverschil maar een uitslag van 0-4 was een regelrechte afstraffing.

Middelstum II
RatingSISSA IVRatingRonde 3
Harmanny, W. (Wim)1503Os van, B.J.J. (Ben)17620 – 1
Melle van, J.P. (Joost)1415Jansen, E. (Eric)16910 – 1
Bos, W. (Wim)1365Lutjeboer, S. (Sjors)14630 – 1
Rellum, T.J. (Theo)1302Lutjeboer, T. (Thijs)00 – 1
Gemiddelde Rating:1396 Gemiddelde Rating:1639 0-4

Er was door een afmelding van Jos maar één inhaalpartij. Eric won zijn partij uit ronde 9 met zwart van Jan.

Volgende week gaan we een start maken met de Keizer-competitie. Ook de inhaalwedstrijden zullen ooit nog moeten worden gespeeld, maar dat doen we er wel tussendoor.
Wim Harmanny verloor als eerste zijn externe wedstrijd en kon aanschuiven bij Frits, Bert, Evert, Rob en Free om wat te snelschaken. Rob was wederom de sterkste, zoals dat meestal het geval is..Tussen de bedrijven door bespraken we oa de schitterende partijen van het laatste Tata Steel toernooi.
Mij sprak de analyse van een Duitse schaker me erg aan: Gernot „Gunny“ Leusch.
Je vindt ze op zijn YouTube kanaal.
De avond kende nog een bizar einde door perikelen met de deur.
Na veel moeite hadden Rob en ik die op slot gedraaid waarna ik me realiseerde dat mijn laptop nog binnen lag.
Het slot van de deur weigerde ditmaal helaas definitief zodat we de bewoners moesten waarschuwen. Er brandde licht in de huiskamer. Een bel werd niet gevonden. Een telefoonnummer hadden we niet zodat we op het raam moesten kloppen..
De bewoners reageerden echter nergens op totdat na twintig minuten een wat angstige mevrouw naar buiten kwam. Zij had ons wel gehoord maar durfde zich gezien het late tijdstip niet te vertonen. Onze excuses voor de overlast werden uiteindelijk gelukkig aanvaard. Rob had al eerder aangegeven dat het slot van de deur niet goed meer werkte.
Free